Nesmyslné poplatky

17. ledna 2012 v 15:07 | Veronika Pitrová |  Mijn fiets, mijn liefste

Říká se, že je Česko královstvím nesmyslných poplatků. Dobrá, v tom případě máme v Holandsku docela slušnou konkurenci. Pár příkladů za všechny. V létě jsem si založila účet u ING, tak jak nám to na univerzitě doporučovali, protože jinak k založení účtu potřebujete ještě milion dalších věcí. Tady stačila jen studentská kartička, pas a ubytovací smlouva. Po půl roce mi ale teď z účtu odešlo 20 euro jako "poplatek za založení účtu". Když jsem si dnes šla pro vysvětlení, bylo mi řečeno, že pokud během prvního půl roku nechodí na účet stálý příjem, musím zaplatit tento poplatek. Fajn, takže když nemáš příjem, tak platíš, když ho máš, tak neplatíš. Motivace k práci? Spíš trochu nevlídné prostředí pro nemajetné studenty.
Kromě toho mi ještě v létě kamarádka Holanďanka doporučovala tuhle banku, že prý, když si u nich otevřu účet, dostanu asi 40euro jako bonus. Tak jsem tam šla, ale fígl byl opět v tom, že se nabídka vztahovala jen na holandské studenty. V tomhle případě se to ale dá pochopit. Při takovém počtu zahraničních studentů v Holandsku, by to banku možná položilo.
Nejvtipnější je ale poplatek za případnou ztrátu studentské kartičky - 25 euro (asi 650 Kč). Kdyby na ní byly nějaké extra drahé ochranné prvky, tak to i pochopím, ale platit za tuhle "udělej-si-sám" kartičku je fakt síla. Dostali jsme jen vytištěný formulář a pouzdro a sami jsme si ji museli dovyrobit. Takže těch případných 25e je hodně nadsazených jak za cenu materiálu, tak za cenu práce. A tak je to tady se spoustou věcí. Takže než nadávat, je lepší se s tím naučit žít a předvídat. Pak jste mile překvapeni, když je něco opravdu zadarmo.:-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama